door admin | nov 16, 2020 | Blog
Goed feedback geven is al een lastig kunstje. Voor degenen die noodgedwongen of uit vrije wil online-feedback, geven hebben we onderstaande poster van het Surrey Lab vertaald (begin 2020 gedeeld door feedbackonderzoeker Naomi Winstone). Er staan diverse...
door admin | jul 7, 2020 | Blog
Door René Kneyber Een vraag die vaak aan mij gesteld wordt, is ‘Ik doe[activiteit X] Is dit formatief?’ Hopelijk begrijp je inmiddels dat dit een wat vreemde vraag is: activiteiten zijn van zichzelf namelijk nooit formatief. Als informatie benut wordt om beslissingen...
door admin | mei 20, 2020 | Blog
Door René Kneyber Formatief handelen is doelgericht handelen, maar hoe weet je wanneer je een bepaald doel bereikt hebt? Dat is soms lastig in te schatten. Als je tijdens de gymles moet hardlopen dan kun je aan je finishtijd zien of je dat goed hebt gedaan of niet....
door admin | apr 23, 2020 | Blog
Door René Kneyber Het is een situatie die op veel scholen en opleidingen terugkeert. De leerling (of student) levert een opdracht in, en de docent gaat daarna aan de slag met het geven van feedback. Hoe groter de opdracht, hoe meer tijd de docent kwijt is. En als de...
door admin | mrt 12, 2020 | Blog
Door René Kneyber Veel scholen willen aan de slag met formatief toetsen of handelen. Om dit te laten slagen heeft de schoolleider een sleutelfunctie. Om hen wat op weg te helpen organiseren we samen met Vernieuwenderwijs op 4 juni een dag voor schoolleiders en...
Recente reacties