• Facebook
  • Twitter
Toetsrevolutie
  • Congres 9 november
  • Blogs
  • Boeken
  • Meer materiaal
    • Posters
    • Podcast
  • Ons aanbod
    • Opleiding Schoolexpert formatief handelen
    • Introductie in formatief handelen
    • Trajecten op locatie
      • Vervolgtraject
    • Workshops
    • Studiedagen
    • Online cursussen
      • Formatief handelen en onderwijsontwerp
      • 5 dagen challenge formatief
      • Woordenschat ontwikkelen met formatief handelen
    • Advisering
  • Praktijkervaringen
  • Over ons
    • Wie zijn wij?
    • Nieuwsbrief
    • Contact
    • Leveringsvoorwaarden
  • Log in
Selecteer een pagina
Over formatief handelen, rolpatronen en ambitieuze verwachtingen

Over formatief handelen, rolpatronen en ambitieuze verwachtingen

door René Kneyber, Valentina Devid | mei 21, 2023 | Blog, Feedback, Formatief handelen, Hoge verwachtingen, Kansengelijkheid

René Kneyber Valentina Devid “Geheugen is wat overblijft na denkwerk”. Deze bekende uitspraak van Daniel Willingham is een mooie samenvatting van veel van de principes van de cognitieve psychologie. Leerlingen die nergens over nadenken, die leren ook niks. Veel van...
Hoge verwachtingen, maar waarvan?

Hoge verwachtingen, maar waarvan?

door René Kneyber, Valentina Devid | mei 8, 2023 | Blog, Hoge verwachtingen, Kansengelijkheid

René Kneyber Valentina Devid   “Iedere docent moet hoge verwachtingen hebben van alle leerlingen”. Er is vrijwel geen uitspraak die in het onderwijs beter ontvangen wordt dan deze. Of het nu een minister in de krant, een keynotespreker op een studiedag, of een...
8 beweegredenen voor formatief handelen

8 beweegredenen voor formatief handelen

door Valentina Devid, René Kneyber | dec 14, 2022 | Blog, Formatief handelen, Poster, Voorkennis, Zelfregulatie

Valentina Devid René Kneyber   Steeds meer docenten raken ervan overtuigd dat formatief handelen effectief kan bijdragen aan het leerproces van leerlingen of studenten. Maar het proces goed vormgeven in de dagelijkse lespraktijk kan nog best een uitdaging zijn....
Poster ‘BETTER ASK FOR FEEDBACK’

Poster ‘BETTER ASK FOR FEEDBACK’

door Renske de Kleijn, René Kneyber | dec 1, 2022 | Blog, Feedback, Poster

Renske de Kleijn René Kneyber   In order for feedback to be understood and used, feedback needs to be in the zone of proximal development. For a feedback giver, either being a student, a teacher or colleague, it can be quite difficult to assess what the optimal...
Programmatisch toetsen: twee grote misvattingen

Programmatisch toetsen: twee grote misvattingen

door René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Hilly Drok, Valentina Devid | okt 12, 2022 | Blog, Programmatisch toetsen

René Kneyber Dominique Sluijsmans Hilly Drok Valentina Devid   Vrijwel alle hogescholen werken inmiddels (verder) aan het implementeren van programmatisch toetsen vanuit de inhoudelijke drijfveer dat het beter is om studenten niet te vroeg te beoordelen op...
« Vorige Pagina

Blogs

Werken met leerdoelen
Over formatief handelen, rolpatronen en ambitieuze verwachtingen
Gekozen voor keuze-uren.. en dan?
Een doelgerichte dataverzameling voor zwaarwegende beslissingen
Hoge verwachtingen, maar waarvan?

Archieven

  • mei 2023
  • april 2023
  • maart 2023
  • februari 2023
  • januari 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • oktober 2022
  • september 2022
  • augustus 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • april 2022
  • maart 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • december 2021
  • november 2021
  • oktober 2021
  • september 2021
  • augustus 2021
  • juli 2021
  • juni 2021
  • mei 2021
  • april 2021
  • maart 2021
  • februari 2021
  • november 2020
  • juli 2020
  • mei 2020
  • april 2020
  • maart 2020
  • januari 2020
  • oktober 2019
  • september 2019
  • augustus 2019
  • maart 2019
  • januari 2019
  • december 2018
  • juni 2018
  • Facebook
  • Twitter