• Facebook
  • Twitter
Toetsrevolutie
  • Congres 19 april
  • Blogs
  • Boeken
  • Meer materiaal
    • Posters
    • Podcast
  • Ons aanbod
    • Opleiding Schoolexpert formatief handelen
    • Introductie in formatief handelen
    • Trajecten op locatie
      • Vervolgtraject
    • Workshops
    • Studiedagen
    • Online cursussen
      • Formatief handelen en onderwijsontwerp
      • Woordenschat ontwikkelen met formatief handelen
    • Advisering
  • Praktijkervaringen
  • Over ons
    • Wie zijn wij?
    • Nieuwsbrief
    • Contact
    • Leveringsvoorwaarden
  • Log in
Selecteer een pagina
Programmatisch toetsen: twee grote misvattingen

Programmatisch toetsen: twee grote misvattingen

door René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Hilly Drok, Valentina Devid | okt 12, 2022 | Blog, Programmatisch toetsen

René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Hilly Drok, Valentina Devid   Vrijwel alle hogescholen werken inmiddels (verder) aan het implementeren van programmatisch toetsen vanuit de inhoudelijke drijfveer dat het beter is om studenten niet te vroeg te beoordelen op...
Ons model voor formatief handelen

Ons model voor formatief handelen

door René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, Blanca Wilde Lopez | sep 23, 2022 | Blog, Formatief handelen

René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, Blanca Wilde Lopez Formatief handelen is een complexe ontwerpvaardigheid die van een leraar kennis vraagt over een aantal belangrijke principes over leren, curriculumontwerp, didactische strategieën en passende...
Ontwerpen voor zelfregulatie

Ontwerpen voor zelfregulatie

door Dominique Sluijsmans | aug 29, 2022 | Blog, Ontwerpen, Zelfregulatie

Dominique Sluijsmans   Op zondagochtend ren ik meestal een rondje door de bossen. Voordat ik start vind ik het fijn om een doel te stellen. Dit kan een tijdsdoel zijn (ik wil een half uur aaneensluitend rennen); een afstandsdoel (ik wil 5 km rennen); of een...
Toetsing als onderzoek naar het leerproces

Toetsing als onderzoek naar het leerproces

door Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, René Kneyber | jun 6, 2022 | Blog, Toetsing

Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, René Kneyber “We willen naar veel minder toetsen.” “We leggen nu een te grote nadruk op presteren in plaats van leren.” “We willen van een toetscultuur naar een feedbackcultuur.” “Cijfers belemmeren het leren, het wordt tijd dat...
Feedback mag je niet onnodig lang achtervolgen

Feedback mag je niet onnodig lang achtervolgen

door Stijn Vanhoof, Geert Speltincx, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid | mrt 11, 2022 | Blog, Feedback

Stijn Vanhoof, Geert Speltincx, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid “Je spreekt heel erg dialect als je voor de klas staat.”, “Jij lijkt je Powerpointpresentatie te ondersteunen in plaats van omgekeerd.” “This study was extremely boring to read.” Een greep uit de...
« Vorige Pagina

Blogs

Kwaliteitsbesef bij de bètavakken
Poster van een kort feedbackproces
8 beweegredenen voor formatief handelen
Poster ‘BETTER ASK FOR FEEDBACK’
Kwaliteitsbesef bijbrengen door hardop denkend voor te doen (inclusief poster)

Archieven

  • januari 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • oktober 2022
  • september 2022
  • augustus 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • april 2022
  • maart 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • december 2021
  • november 2021
  • oktober 2021
  • september 2021
  • augustus 2021
  • juli 2021
  • juni 2021
  • mei 2021
  • april 2021
  • maart 2021
  • februari 2021
  • november 2020
  • juli 2020
  • mei 2020
  • april 2020
  • maart 2020
  • januari 2020
  • oktober 2019
  • september 2019
  • augustus 2019
  • maart 2019
  • januari 2019
  • december 2018
  • juni 2018
  • Facebook
  • Twitter