door René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Hilly Drok, Valentina Devid | okt 12, 2022 | Blog, Programmatisch toetsen
René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Hilly Drok, Valentina Devid Vrijwel alle hogescholen werken inmiddels (verder) aan het implementeren van programmatisch toetsen vanuit de inhoudelijke drijfveer dat het beter is om studenten niet te vroeg te beoordelen op...
door René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, Blanca Wilde Lopez | sep 23, 2022 | Blog, Formatief handelen
René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, Blanca Wilde Lopez Formatief handelen is een complexe ontwerpvaardigheid die van een leraar kennis vraagt over een aantal belangrijke principes over leren, curriculumontwerp, didactische strategieën en passende...
door Dominique Sluijsmans | aug 29, 2022 | Blog, Ontwerpen, Zelfregulatie
Dominique Sluijsmans Op zondagochtend ren ik meestal een rondje door de bossen. Voordat ik start vind ik het fijn om een doel te stellen. Dit kan een tijdsdoel zijn (ik wil een half uur aaneensluitend rennen); een afstandsdoel (ik wil 5 km rennen); of een...
door Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, René Kneyber | jun 6, 2022 | Blog, Toetsing
Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, René Kneyber “We willen naar veel minder toetsen.” “We leggen nu een te grote nadruk op presteren in plaats van leren.” “We willen van een toetscultuur naar een feedbackcultuur.” “Cijfers belemmeren het leren, het wordt tijd dat...
door Stijn Vanhoof, Geert Speltincx, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid | mrt 11, 2022 | Blog, Feedback
Stijn Vanhoof, Geert Speltincx, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid “Je spreekt heel erg dialect als je voor de klas staat.”, “Jij lijkt je Powerpointpresentatie te ondersteunen in plaats van omgekeerd.” “This study was extremely boring to read.” Een greep uit de...