door Flemming van de Graaf | dec 20, 2021 | Blog, Formatief handelen
Flemming van de Graaf Sinds de coronapandemie hebben we al een aantal periodes gehad waarin er online lesgegeven moest worden. Voor veel docenten is dit niet de reguliere gang van zaken en het blijft daarom zoeken naar de juiste aanpak. Onlineonderwijs kent namelijk...
door Flemming van de Graaf | sep 22, 2021 | Blog, Voorkennis
Flemming van de Graaf Elke dag heb je er (meerdere keren) mee te maken: je begint je les of start met nieuwe leerstof en je wilt voorkennis ophalen bij je leerlingen. Hiermee kun je de mate van beheersing van de stof bepalen en weet je dus waar je op aan moet sluiten....
door Hilly Drok, Flemming van de Graaf | sep 13, 2021 | Blog, Formatief handelen
Hilly Drok, Flemming van de Graaf Op steeds meer scholen wordt formatief handelen ingezet in het onderwijs. Maar er blijken nog veel misvattingen en onduidelijkheden te zijn over wat formatief handelen nou precies is en hoe het effectief ingezet kan worden in de...
door Flemming van de Graaf | aug 24, 2021 | Blog
Flemming van de Graaf Voor de collega’s onder ons die veel vakliteratuur lezen zal de term ‘hoge verwachtingen’ niet onbekend zijn. Het hebben van hoge verwachtingen kan veel invloed hebben op het resultaat van je lessen. In aflevering 21 van de LLEARN-podcast...
door Flemming van de Graaf | jul 13, 2021 | Blog, Formatief handelen
Flemming van de Graaf Veel leraren stapelen hun interessante boeken over onderwijs op voor in de zomervakantie. Op het strand, naast het zwembad of in de hangmat is het ideale moment om nieuwe inzichten en inspiratie op te doen voor na de vakantie. Zelf raak ik...