door René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Hilly Drok, Valentina Devid | okt 12, 2022 | Blog, Programmatisch toetsen
René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Hilly Drok, Valentina Devid Vrijwel alle hogescholen werken inmiddels (verder) aan het implementeren van programmatisch toetsen vanuit de inhoudelijke drijfveer dat het beter is om studenten niet te vroeg te beoordelen op...
door Hilly Drok, Valentina Devid | mei 31, 2022 | Blog, Diagnostische vragen
Hilly Drok, Valentina Devid Formatief handelen is inmiddels goed geland in het Nederlands onderwijs. Tools om formatief handelen kracht bij te zetten, schieten als paddenstoelen uit de grond en veel scholen leggen zich toe op cursussen rondom formatief handelen. Een...
door Hilly Drok, Stijn Vanhoof, Kim Wintermans | jan 11, 2022 | Blog, Formatief handelen, Kwaliteitsbesef bijbrengen
Hilly Drok, Stijn Vanhoof, Kim Wintermans Zowel bij Toetsrevolutie als Feedback in de klas hechten we veel belang aan het bijbrengen van kwaliteitsbesef bij leerlingen. “Wat is er nodig om voldoende, goed of uitstekend te scoren? Hoe weet je als leerling of je...
door Hilly Drok | nov 8, 2021 | Blog, Feedback, Formatief handelen
Hilly Drok Feedback geven waar een leerling veel van leert, die ervoor zorgt dat de leerling aan het denken wordt gezet en ervoor zorgt dat de leerling er meer werk aan heeft voor de docent is ideaal, maar ingewikkeld. Eerder beschreven we al hoe een ideaal...
door Valentina Devid, Hilly Drok | okt 3, 2021 | Blog, Feedback, Formatief handelen, Poster
Valentina Devid, Hilly Drok Eerder schreven we al over verschillende aspecten van feedback en hoe dat op diverse manieren (zoals audiofeedback, klassikale feedback, videocastfeedback) georganiseerd kan worden om de leerling/student aan te zetten tot actie....