• Facebook
  • Twitter
Toetsrevolutie
  • Congres 19 april
  • Blogs
  • Boeken
  • Meer materiaal
    • Posters
    • Podcast
  • Ons aanbod
    • Opleiding Schoolexpert formatief handelen
    • Introductie in formatief handelen
    • Trajecten op locatie
      • Vervolgtraject
    • Workshops
    • Studiedagen
    • Online cursussen
      • Formatief handelen en onderwijsontwerp
      • Woordenschat ontwikkelen met formatief handelen
    • Advisering
  • Praktijkervaringen
  • Over ons
    • Wie zijn wij?
    • Nieuwsbrief
    • Contact
    • Leveringsvoorwaarden
  • Log in
Selecteer een pagina
Programmatisch toetsen: twee grote misvattingen

Programmatisch toetsen: twee grote misvattingen

door René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Hilly Drok, Valentina Devid | okt 12, 2022 | Blog, Programmatisch toetsen

René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Hilly Drok, Valentina Devid   Vrijwel alle hogescholen werken inmiddels (verder) aan het implementeren van programmatisch toetsen vanuit de inhoudelijke drijfveer dat het beter is om studenten niet te vroeg te beoordelen op...
Het stellen van de juiste vraag

Het stellen van de juiste vraag

door Hilly Drok, Valentina Devid | mei 31, 2022 | Blog, Diagnostische vragen

Hilly Drok, Valentina Devid Formatief handelen is inmiddels goed geland in het Nederlands onderwijs. Tools om formatief handelen kracht bij te zetten, schieten als paddenstoelen uit de grond en veel scholen leggen zich toe op cursussen rondom formatief handelen. Een...
Kwaliteitsbesef bij kunstvakken: een voorbeeld uit de lespraktijk

Kwaliteitsbesef bij kunstvakken: een voorbeeld uit de lespraktijk

door Hilly Drok, Stijn Vanhoof, Kim Wintermans | jan 11, 2022 | Blog, Formatief handelen, Kwaliteitsbesef bijbrengen

Hilly Drok, Stijn Vanhoof, Kim Wintermans   Zowel bij Toetsrevolutie als Feedback in de klas hechten we veel belang aan het bijbrengen van kwaliteitsbesef bij leerlingen. “Wat is er nodig om voldoende, goed of uitstekend te scoren? Hoe weet je als leerling of je...
Feedbackproces – een praktijkvoorbeeld bij het vak Nederlands

Feedbackproces – een praktijkvoorbeeld bij het vak Nederlands

door Hilly Drok | nov 8, 2021 | Blog, Feedback, Formatief handelen

Hilly Drok Feedback geven waar een leerling veel van leert, die ervoor zorgt dat de leerling aan het denken wordt gezet en ervoor zorgt dat de leerling er meer werk aan heeft voor de docent is ideaal, maar ingewikkeld. Eerder beschreven we al hoe een ideaal...
Het ontwerpen van een feedbackproces

Het ontwerpen van een feedbackproces

door Valentina Devid, Hilly Drok | okt 3, 2021 | Blog, Feedback, Formatief handelen, Poster

Valentina Devid, Hilly Drok   Eerder schreven we al over verschillende aspecten van feedback en hoe dat op diverse manieren (zoals audiofeedback, klassikale feedback, videocastfeedback) georganiseerd kan worden om de leerling/student aan te zetten tot actie....
« Vorige Pagina

Blogs

Kwaliteitsbesef bij de bètavakken
Poster van een kort feedbackproces
8 beweegredenen voor formatief handelen
Poster ‘BETTER ASK FOR FEEDBACK’
Kwaliteitsbesef bijbrengen door hardop denkend voor te doen (inclusief poster)

Archieven

  • januari 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • oktober 2022
  • september 2022
  • augustus 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • april 2022
  • maart 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • december 2021
  • november 2021
  • oktober 2021
  • september 2021
  • augustus 2021
  • juli 2021
  • juni 2021
  • mei 2021
  • april 2021
  • maart 2021
  • februari 2021
  • november 2020
  • juli 2020
  • mei 2020
  • april 2020
  • maart 2020
  • januari 2020
  • oktober 2019
  • september 2019
  • augustus 2019
  • maart 2019
  • januari 2019
  • december 2018
  • juni 2018
  • Facebook
  • Twitter