door Hilly Drok, Valentina Devid | mei 16, 2023 | Blog, Zelfregulerend leren
Hilly Drok Valentina Devid Op veel scholen is een ontwikkeling gaande waarbij een keuze-urensysteem ingevoerd wordt. In een eerdere blog hebben we onze zorgen geuit over de inhoudelijke misvattingen waarop deze invoering soms gestoeld is. Is keuze-uren...
door Hilly Drok, Valentina Devid | feb 15, 2023 | Blog, Zelfregulerend leren
Hilly Drok Valentina Devid Keuze-uren, flexrooster, maatwerkuren, keuzewerktijd-uren, er is een grote diversiteit aan namen die gegeven worden aan een ontwikkeling die in sterke opkomst is in het voortgezet onderwijs op het moment: een rooster waarbij...
door René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Hilly Drok, Valentina Devid | okt 12, 2022 | Blog, Programmatisch toetsen
René Kneyber Dominique Sluijsmans Hilly Drok Valentina Devid Vrijwel alle hogescholen werken inmiddels (verder) aan het implementeren van programmatisch toetsen vanuit de inhoudelijke drijfveer dat het beter is om studenten niet te vroeg te beoordelen op...
door Hilly Drok, Valentina Devid | mei 31, 2022 | Blog, Diagnostische vragen
Hilly Drok Valentina Devid Formatief handelen is inmiddels goed geland in het Nederlands onderwijs. Tools om formatief handelen kracht bij te zetten, schieten als paddenstoelen uit de grond en veel scholen leggen zich toe op cursussen rondom formatief handelen. Een...
door Hilly Drok, Stijn Vanhoof, Kim Wintermans | jan 11, 2022 | Blog, Formatief handelen, Kwaliteitsbesef bijbrengen
Hilly Drok Stijn Vanhoof Kim Wintermans Zowel bij Toetsrevolutie als Feedback in de klas hechten we veel belang aan het bijbrengen van kwaliteitsbesef bij leerlingen. “Wat is er nodig om voldoende, goed of uitstekend te scoren? Hoe weet je als leerling of je...