• Facebook
  • Twitter
Toetsrevolutie
  • Congres 19 april
  • Blogs
  • Boeken
  • Meer materiaal
    • Posters
    • Podcast
  • Ons aanbod
    • Opleiding Schoolexpert formatief handelen
    • Introductie in formatief handelen
    • Trajecten op locatie
      • Vervolgtraject
    • Workshops
    • Studiedagen
    • Online cursussen
      • Formatief handelen en onderwijsontwerp
      • Woordenschat ontwikkelen met formatief handelen
    • Advisering
  • Praktijkervaringen
  • Over ons
    • Wie zijn wij?
    • Nieuwsbrief
    • Contact
    • Leveringsvoorwaarden
  • Log in
Selecteer een pagina
10 werkvormen om formatief te handelen met Padlet

10 werkvormen om formatief te handelen met Padlet

door Flemming van de Graaf | mrt 29, 2021 | Blog, Feedback, Formatief handelen, Kwaliteitsbesef bijbrengen, Voorkennis

Flemming van de Graaf Bij formatief handelen is het denken zichtbaar maken een belangrijk aspect. Hiervoor is het belangrijk dat leerlingen op basis van hun gedachten iets produceren, zodat jij eraan kan zien hoe ze ervoor staan. Maar dat is nog niet voldoende. De...
Grammatica in de MVT: we kunnen niet zonder maar waarom is het soms zo lastig?

Grammatica in de MVT: we kunnen niet zonder maar waarom is het soms zo lastig?

door Blanca Wilde Lopez | mrt 22, 2021 | Blog, MVT

Blanca Wilde Lopez   Als taaldocent weet je dat grammatica ontzettend belangrijk is omdat het je helpt om vorm te geven aan taal. Helaas zien leerlingen dit verband niet meteen. Zij worden niet op slag verliefd op de prachtige regels en structuren waarmee je taal...
Advance organizer Toetsrevolutie

Advance organizer Toetsrevolutie

door René Kneyber | mrt 1, 2021 | Blog, Curriculum, Feedback, Formatief handelen, Kwaliteitsbesef bijbrengen, Poster

In 2016 verscheen Toetsrevolutie: naar een feedbackcultuur in het voortgezet onderwijs. Veel leraren en scholen hebben sindsdien de handschoen opgepakt en zijn aan de slag gegaan met formatief handelen en/of het aanpakken hun toetsbeleid. Regelmatig zijn we bij...

Blogs

Diagram Description automatically generated
Constructieve afstemming bij maatschappijleer
Keuze-uren, niet altijd een goede keuze
De didactische routekaart als kompas voor formatief handelen
Kwaliteitsbesef bij de bètavakken
Poster van een kort feedbackproces

Archieven

  • maart 2023
  • februari 2023
  • januari 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • oktober 2022
  • september 2022
  • augustus 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • april 2022
  • maart 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • december 2021
  • november 2021
  • oktober 2021
  • september 2021
  • augustus 2021
  • juli 2021
  • juni 2021
  • mei 2021
  • april 2021
  • maart 2021
  • februari 2021
  • november 2020
  • juli 2020
  • mei 2020
  • april 2020
  • maart 2020
  • januari 2020
  • oktober 2019
  • september 2019
  • augustus 2019
  • maart 2019
  • januari 2019
  • december 2018
  • juni 2018
  • Facebook
  • Twitter