door Valentina Devid | mei 28, 2021 | Blog, Feedback
Valentina Devid Waarom audiofeedback? Feedback vormt een groot onderdeel van de dagelijkse praktijk van veel docenten. Docenten vinden feedback belangrijk, maar ervaren vaak weinig tijd of voelen zich tekort schieten. Daarbij kan feedback ook veel frustratie...
door René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, Blanca Wilde Lopez | mei 20, 2021 | Blog, Formatief handelen, Poster
René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, Blanca Wilde Lopez Formatief handelen is een containerbegrip. Het concept bestaat uit een aantal strategieën die uitgevoerd kunnen worden met verschillende instrumenten. Om duidelijk te maken wat er praktisch...
door Flemming van de Graaf | mei 11, 2021 | Blog, Formatief handelen
Flemming van de Graaf Stel je bent via het internet, collega’s of trainingen in aanraking gekomen met formatief handelen, en je bent er enthousiast over. Hoe zorg je er dan voor dat ook jouw collega’s met formatief handelen in aanraking komen? Hoe kun je je...
door Dominique Sluijsmans | mei 3, 2021 | Blog, Curriculum, Kwaliteitsbesef bijbrengen, Leerdoelen
Dominique Sluijsmans In de vorige blog heb ik het belang van leerdoelen als ontwerpmateriaal voor de docent benadrukt. Met andere woorden: hoe leerdoelen de docent helpen bij het richting geven aan het ontwerpproces. Voor de leerlingen hebben leerdoelen echter...