• Facebook
  • Twitter
Toetsrevolutie
  • Congres 6 oktober
  • Boeken
  • Blog
    • Blogs
    • Posters
    • Podcast
  • Ons aanbod
    • Opleiding Schoolexpert formatief handelen
    • Trajecten op locatie
      • Vervolgtraject
    • Workshops
    • Studiedagen
    • Online cursussen
      • Formatief handelen en onderwijsontwerp
      • Woordenschat ontwikkelen met formatief handelen
    • Advisering
  • Dylan Wiliam 2018
  • Over ons
    • Contact
    • Leveringsvoorwaarden
    • Log in
  • Nieuwsbrief
Selecteer een pagina
Audiofeedback & bijbrengen van kwaliteitsbesef

Audiofeedback & bijbrengen van kwaliteitsbesef

door Valentina Devid | mei 28, 2021 | Blog, Feedback

Valentina Devid   Waarom audiofeedback? Feedback vormt een groot onderdeel van de dagelijkse praktijk van veel docenten. Docenten vinden feedback belangrijk, maar ervaren vaak weinig tijd of voelen zich tekort schieten. Daarbij kan feedback ook veel frustratie...
Ons model voor formatief handelen

Ons model voor formatief handelen

door René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, Blanca Wilde Lopez | mei 20, 2021 | Blog, Formatief handelen, Poster

René Kneyber, Dominique Sluijsmans, Valentina Devid, Blanca Wilde Lopez   Formatief handelen is een containerbegrip. Het concept bestaat uit een aantal strategieën die uitgevoerd kunnen worden met verschillende instrumenten. Om duidelijk te maken wat er praktisch...
10 tips: Hoe kun je formatief handelen meer laten leven op school?

10 tips: Hoe kun je formatief handelen meer laten leven op school?

door Flemming van de Graaf | mei 11, 2021 | Blog, Formatief handelen

Flemming van de Graaf   Stel je bent via het internet, collega’s of trainingen in aanraking gekomen met formatief handelen, en je bent er enthousiast over. Hoe zorg je er dan voor dat ook jouw collega’s met formatief handelen in aanraking komen? Hoe kun je je...
Leerdoelen als leermateriaal

Leerdoelen als leermateriaal

door Dominique Sluijsmans | mei 3, 2021 | Blog, Curriculum, Kwaliteitsbesef bijbrengen, Leerdoelen

Dominique Sluijsmans   In de vorige blog heb ik het belang van leerdoelen als ontwerpmateriaal voor de docent benadrukt. Met andere woorden: hoe leerdoelen de docent helpen bij het richting geven aan het ontwerpproces. Voor de leerlingen hebben leerdoelen echter...

Blogs

Formatief handelen en de 5 gouden regels
Toetsing als onderzoek naar het leerproces
Het stellen van de juiste vraag
Snel formatief handelen met diagnostische vragen
Formatief handelen met open bronvragen bij geschiedenis

Archieven

  • juni 2022
  • mei 2022
  • april 2022
  • maart 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • december 2021
  • november 2021
  • oktober 2021
  • september 2021
  • augustus 2021
  • juli 2021
  • juni 2021
  • mei 2021
  • april 2021
  • maart 2021
  • februari 2021
  • november 2020
  • juli 2020
  • mei 2020
  • april 2020
  • maart 2020
  • januari 2020
  • oktober 2019
  • september 2019
  • augustus 2019
  • maart 2019
  • januari 2019
  • december 2018
  • juni 2018
  • Facebook
  • Twitter