door Renske de Kleijn | apr 18, 2022 | Blog, Feedback
Renske de Kleijn In het onderwijs komt steeds meer aandacht voor een actieve rol van leerlingen en studenten bij feedbackprocessen. Het kwartje lijkt collectief gevallen dat feedback pas leerzaam kan zijn, als die ook daadwerkelijk gehoord, geaccepteerd, verwerkt en...
door Karien Wijngaards | apr 15, 2022 | Blog, Curriculum, Formatief handelen
Karien Wijngaards De afgelopen twee coronajaren hebben nogal wat weerslag gehad op onze leerlingen. Volgens de inspectie van het onderwijs gaat het dan onder andere om “negatief welbevinden, problemen met motivatie en concentratie, en een gebrek aan binding en...
door Masja Mesie, Karien Wijngaards | apr 10, 2022 | Blog, Curriculum, Formatief handelen, MVT
Masja Mesie Karien Wijngaards “Hoe geef ik vorm aan formatief handelen in mijn MVT-les? Mijn leerlingen gaan namelijk echt alleen aan de slag als ik regelmatig kleine SO’tjes voor een cijfer geef. En dat mag sinds dit schooljaar niet meer van onze schoolleiding”...