door Hilly Drok, Valentina Devid | mei 31, 2022 | Blog, Diagnostische vragen
Hilly Drok Valentina Devid Formatief handelen is inmiddels goed geland in het Nederlands onderwijs. Tools om formatief handelen kracht bij te zetten, schieten als paddenstoelen uit de grond en veel scholen leggen zich toe op cursussen rondom formatief handelen. Een...
door Sofie Faes | mei 19, 2022 | Blog, Diagnostische vragen
Door: Sofie Faes Met een diagnostische meerkeuze vraag kun je een misvatting bij leerlingen snel zichtbaar maken. Als de leerling of docent er vervolgens een verbeter- of vervolgactie aan verbindt is het een manier om makkelijk formatief te handelen. Lees in...
door Thijs Risselada | mei 11, 2022 | Blog, Formatief handelen
Thijs Risselada In mijn vorige blog ben ik ingegaan op de meerwaarde van diagnostische meerkeuzevragen bij het werken met historische bronvragen (zie: https://toetsrevolutie.nl/?p=3097). In dit vervolg ga ik dieper in op open bronvragen, die bijvoorbeeld op havo en...