Zelfregulerend leren is een belangrijk thema als je graag wilt dat jouw leerlingen of studenten zelfstandigheid bereiken. Er wordt steeds meer verwacht van de zelfstandigheid van leerlingen en studenten, en daarom is het onmisbaar om voldoende kennis te hebben over zelfregulerend leren.
Op 1 april organiseert Toetsrevolutie de derde editie van het Congres Zelfregulerend leren!
Zelfregulerend leren is een van de meest waardevolle vaardigheden die leerlingen en studenten kunnen ontwikkelen voor hun verdere leerproces. Het stelt leerlingen en studenten in staat om doelen te stellen, hun voortgang te monitoren en verantwoordelijkheid te nemen over hun eigen ontwikkeling. Maar dat ontwikkelen ze niet zomaar vanzelf: daar is jouw rol cruciaal!
Het congres biedt jou als onderwijsprofessional de mogelijkheid om je te verdiepen in de nieuwste wetenschappelijke inzichten en effectieve strategieën ter bevordering van zelfregulerend leren in de klas. Door voldoende aandacht te hebben voor zelfregulerend leren in het onderwijs, kun jij bijdragen aan meer betrokkenheid in de lessen, aan betere leerresultaten en kun je leerlingen en studenten op weg helpen naar zelfstandigheid.
Naast veel wetenschappelijke inzichten, zal dit congres zich richten op de praktische vertaling naar het klaslokaal: wat kun jij morgen al doen in jouw lessen om je leerlingen of studenten hier een stap verder in te brengen?
Schrijf je in voor dit congres en draag bij aan de ontwikkeling van zelfstandige, zelfbewuste leerlingen en studenten die met vertrouwen hun toekomst tegemoet gaan!
Lector leren
Patrick Sins is lector leren aan de Hogeschool Rotterdam en werkzaam als lector vernieuwingsonderwijs aan de Thomas More Hogeschool. Hij zal in zijn keynote vertellen waarom je zelfregulerend leren niet zelfregulerend kan leren - en hoe het wel moet.
Neuropsycholoog
Jelle Jolles is klinisch neuropsycholoog en hoogleraar emeritus aan de Universiteit Maastricht en Vrije Universiteit Amsterdam. Hij zal dieper ingaan op de cruciale rol van mondelinge taalvaardigheden -‘oracy’ - bij zelfregulerend leren.
Foto van: Merlijn Doomernik
Hoogleraar zelfregulatie
Anique de Bruin is hoogleraar zelfregulatie in het Hoger Onderwijs en vice-directeur van de School of Health Professions Education aan de Universiteit Maastricht. Zij zal meer vertellen over de rol van zelfinschatting bij zelfregulerend leren en onder welke voorwaarden keuzes en autonomie bijdragen aan betere zelfregulatie.
Het programma is nu nog niet definitief, maar je kan je wel alvast registreren. Wanneer het programma definitief is, laten wij het je weten. Je kunt je dan inschrijven voor subsessies.
9.00 – 9.30 | Inloop |
9.30 – 10.15 | Keynote Patrick Sins |
10.15 – 10.45 | Boekpresentatie ReguLEER! |
10.45 – 11.15 | Pauze |
11.15 – 12.00 | Keuzeronde 1 |
Sessie 1: Geert Speltincx en Stijn Vanhoof | |
Sessie 2: Laurie Delnoij | |
Sessie 3: James Mannion | |
12.00 – 13.00 | Lunch |
13.00 -14.00 | Keynote Anique de Bruin |
14.00 – 14.45 | Keuzeronde 2 |
Sessie 1: Jeltsen Peeters | |
Sessie 2: An Dumoulin en Sylvia Mommaerts | |
Sessie 3: Peter Verkoeijen, Lottie Raaijmakers, Esther van der Stappen en Marloes Broeren | |
14.45 – 15.15 | Pauze |
15.15 – 16.00 | Keynote Jelle Jolles |
16.00 – 16.15 | Afsluiting |
16.15 – 17.30 | Borrel |
Profiteer van de kennis en ervaring van toonaangevende experts in het vakgebied.
©2024 Toetsrevolutie Coöperatie U.A. | Alle rechten voorbehouden