De ReguLEER! Masterclasses
In een onderwijscontext die steeds meer van het zelfregulerend vermogen van leerlingen en studenten vraagt, is het van belang dat docenten goed op de hoogte zijn van wat zelfregulerend leren is en hoe docenten hun leerlingen en studenten kunnen helpen bij het aanleren van de juiste technieken en strategieën.
Zelfregulerend leren is nodig om leerlingen en studenten zelfstandiger te maken en ze effectief te laten leren. Het helpt leerlingen en studenten beter hun onderwijs te plannen, monitoren en evalueren.
Meer weten? Meld je dan vooral aan voor een van onze trainingsdagen over zelfregulerend leren.
Wat kan je als docent doen om studenten te helpen zichzelf te motiveren?
Zijn jouw studenten maar weinig gemotiveerd tijdens je colleges? Bereiden ze zich slecht voor voor je lessen en lijken ze soms misschien maar slecht vooruit te branden? Voelt het leren bij studenten soms als ‘een verplicht nummer’ in plaats van dat ze gemotiveerd en actief aan de slag gaan om de beroepsbeoefenaar te worden waartoe ze worden opgeleid?
Dan kan deze Masterclass uitkomst bieden! Op 22 mei 2025 zal Marloes Broeren (senior-onderzoeker Brein en Leren) een hele dag ingaan op hoe jij studenten kan helpen om zichzelf te motiveren. Hierbij zal ingegaan worden op relevante recente literatuur en daarnaast zul je praktische handvatten meekrijgen die je direct de volgende dag al in je onderwijs kan toepassen.