Skip to content
Congres
18 april
Ons aanbod
Traject Kansrijke Determinatie
Traject formatief handelen en onderwijsontwerp
Opleidingen Schoolexpert Formatief handelen
Opleiding Assessment Bekwaamheid
Studiedagen
Evenementen
E-cursussen
Thema’s
Formatief handelen
Zelfregulerend leren
De Onderwijsarchitecten
Kansrijke determinatie
Toetsing
Lerarenopleiders
Instructional Coaching
Over ons
Blog
Evenementen
Ons aanbod
Traject Kansrijke Determinatie
Traject formatief handelen en onderwijsontwerp
Opleidingen Schoolexpert Formatief handelen
Opleiding Assessment Bekwaamheid
Studiedagen
Evenementen
E-cursussen
Thema’s
Formatief handelen
Zelfregulerend leren
De Onderwijsarchitecten
Kansrijke determinatie
Toetsing
Lerarenopleiders
Instructional Coaching
Over ons
Blog
Evenementen
Zoeken
Contact
Blogs
17 maart 2025
Instructional coaching en mentale modellen
27 februari 2025
Effectieve studiedag formatief handelen: Zo doe je dat
20 februari 2025
Boeken over instructional coaching
27 januari 2025
Wat is instructional coaching?
20 januari 2025
Afstemmen in de wiskundeles: Een praktijkvoorbeeld
20 januari 2025
Rekening houden met verschillen? Afstemmen werkt!
9 januari 2025
Wat als studenten ongemotiveerd zijn voor huiswerk?
5 december 2024
Lesgeven in een dakpanklas: hoogste of laagste niveau?
2 december 2024
Welk voorbeeld geven wij op de lerarenopleiding?
25 november 2024
Rubrics ontwerpen en gebruiken
18 november 2024
Over handelen in formatief handelen
4 november 2024
Het geheim van uitleggen-aan-jezelf
Alle blogs
Podcasts
6 maart 2025
#53 Boekbespreking Brief aan de Beginnende Leraar
20 februari 2025
#52 Duurzame implementatie met schoolexperts formatief handelen
12 december 2024
Instructional Coaching
12 november 2024
ReguLLEARN SPECIAL #6: Wenselijke moeilijkheden, met Tine Hoof en Eva Maesen
3 november 2024
LLEARN from the PAST #5: Curriculumbewustzijn en – bekwaamheid
22 oktober 2024
LLEARN FROM THE PAST #4: Historisch Redeneren
6 oktober 2024
LLEARN FROM THE PAST #3: Taalgericht vakonderwijs & didactiek
22 september 2024
LLEARN from the PAST #2: Geschiedenisonderwijs op het vmbo
14 september 2024
#50 Bezoek aan Michaela Community School
8 september 2024
LLEARN FROM THE PAST #1: Het schoolvak Mens & Maatschappij
5 juli 2024
#49 Pedagogisch perspectief, in gesprek met Joop Berding
7 juni 2024
#48 De Kunst en kunde van het lesgeven, met Paul Kirschner
Meer podcasts
Boeken
16 april 2024
ReguLEER! Een pedagogisch-didactische verkenning van zelfregulerend leren
31 maart 2022
Formatief handelen: van instrument naar ontwerp
1 december 2016
Toetsrevolutie: naar een feedbackcultuur in het voortgezet onderwijs
Meer boeken
Video's
7 maart 2025
Formatief handelen in de les
7 maart 2025
Hardopdenkend voordoen
7 maart 2025
Feedbackproces organiseren
16 november 2023
Ons model van formatief handelen
2 augustus 2023
Waarom werken met leerdoelen?
6 juli 2023
Keynote formatief handelen
6 juli 2023
Alles over het werk van Dylan Wiliam
Meer videos
Posters
9 juli 2023
Poster ‘Kansrijke determinatie’
12 januari 2023
Poster van een enkelvoudig feedbackproces
14 december 2022
8 beweegredenen voor formatief handelen
1 december 2022
Poster ‘BETTER ASK FOR FEEDBACK’
25 november 2022
Kwaliteitsbesef bijbrengen door hardop denkend voor te doen (inclusief poster)
9 oktober 2022
Poster ‘VRAAG BETER OM FEEDBACK’
26 september 2022
Kwaliteitsbesef d.m.v. voorbeelden vergelijken (inclusief poster)
22 september 2022
Formatief handelen en de 5 gouden regels (inclusief poster)
5 april 2021
Poster over differentiatie
1 maart 2021
Advance organizer Toetsrevolutie
16 november 2020
Poster Online Feedback
Alle posters