Verzucht jij ook weleens: “Ik heb het nog zo goed uitgelegd, maar na een week lijkt het wel alsof mijn studenten compleet vergeten zijn waar we het over hebben gehad” of: “Ik heb mijn leerlingen precies verteld wat ze moesten doen, maar ze leren helemaal op de verkeerde manier”? Of misschien hoor je je leerlingen of studenten weleens zeggen: “Ik heb echt lang geleerd en toen snapte ik alles, maar op de toets ging het helemaal mis…”
Heel frustrerend voor zowel docenten als leerlingen en studenten als de investering in het leergedrag niet gelijkstaat aan wat het oplevert. Voor iedere leraar is het belangrijk om leerlingen en studenten effectief leergedrag bij te brengen in de les. Vanuit onderzoek weten we veel over welke leerstrategieën effectief zijn, maar het omzetten van die kennis in effectief leergedrag is nog wel een tweede.
Hoe kunnen we tijdens onze lessen leerlingen en studenten ondersteunen om effectieve leerstrategieën te gebruiken? Hoe zorgen we ervoor dat leerlingen hun aandacht bij het leerwerk houden? Hoe kunnen we leerlingen beter inzicht verschaffen in hun eigen leergedrag?
Op donderdag 3 oktober 2024 & donderdag 13 februari 2025 organiseert Toetsrevolutie een masterclass waarin op deze vragen antwoord gegeven wordt. We presenteren in een aantal sessies hoe we in onze lessen het leergedrag van leerlingen en studenten kunnen versterken en daarmee de leereffectiviteit van leerlingen en studenten kunnen vergroten.
Profiteer van de kennis en ervaring van toonaangevende experts in het vakgebied.
©2024 Toetsrevolutie Coöperatie U.A. | Alle rechten voorbehouden